Az idei IAA-n végre leleplezték a két éve beharangozott, vadiúj Trabantot. A retromobil legjobb esetben 2012-ben kerülhet a piacra elektromotorral és lítium-ionos aksival. Él és virul tehát a Trabant-kultusz még a 21. században is.
Reneszánszát éli a Trabi. A legendás NDK-örökség gyártói előrukkoltak a környezetbarát, elektromotoros követővel. 2007-ben mutatták be az 1:10 arányú modellt, melyet most Frankfurtban végre életnagyságban is megcsodálhatott a nagyérdemű. Az autót a Herpa és az Indikar megállapodása alapján fejlesztik. Ronald Gerschewski szerint (ő az Indikar üzletvezetője) tipikus városi autó lesz a Trabi, mely második családi kocsinak kiváló. Régi erényeit megőrizte: egyszerű, könnyű, praktikus. Emellett mostmár innovatív, környezetkímélő és takarékos is az autó. Bár a jó öreg Trabihoz hozzátartozik a mögötte gomolygó szürkés-kékes füstfelhő is, erről mostantól le kell mondanunk.